2016. május 21., szombat

Egy kék, amit nem szeretek: Windows 10 kék halál

A kékből is megárt a sok. Persze nem nekem, de az tény, hogy ezt a kéket nem szeretem. Sajnos van az a kék, ami már nekem sem tetszik. Ilyen a legújabb kék halál, amit a Windows 10 produkál.

Videóért kattints ide!
A Windows 10 működés közben, minden előzmény nélkül, behoz egy kék képernyőt egy hibaüzenettel, és elkezd visszaszámolni, majd újraindul. Ez egy nagyon idegesítő hiba, ami mindig akkor jelentkezik, amikor tutira valami fontos feladat maradt félbe, lementetlenül.

Régóta megtanultam, hogy az éppen készülő feladatokat le kell menteni, de a kék halál, és a hasonló hibajelenségek gondoskodnak az ősz hajszálaim számának növeléséről. (De csak amíg be nem festem őket kékre!!)

A kék halál már az előző Windows operációs rendszereknél is előfordult, aki emlékszik rá, tudja, milyen bosszantó volt már akkor is, igaz, akkor nem indult újra a gép, csak ráfagyott a képernyőre a kék háttér, ha jól emlékszem.

Megoldás a Windows 10 kék halálra


Bízom benne, hogy ez a megoldás! Valamelyik angol nyelvű fórumon olvastam, hogy drivert kell letölteni ahhoz, hogy a hibát kiküszöböljük. Nekem Asus notbookom van, ennek megfelelően Asus drivert kellett letöltenem. A drivert az Asus magyar nyelvű weboldaláról töltöttem le.

Regisztráltam az oldalon, azután beléptem az Asus fiókomba, majd a saját termékekbe. Itt kiválasztottam a korábban regisztrált notebookomat, kiválasztottam az op. rendszeremet (Win10), azután a "CPU vagy BIOS model nevet", amiből csak egy válaszadási lehetőség volt, így adta magát a válasz.

Ekkor 111 letölthető fájlt dobott ki nekem az Asus kategóriákba rendezve, így kedvemre válogathattam. Elsőként a Mutatóeszközök közül a Smart Gesture (Touch pad) drivert töltöttem le és telepítettem a régi helyére, azután a hozzávaló ATKPackage nevű ATK segédprogramot, szintén az Asus fájlok közül.

Azóta nem volt kék halál...

A másik alternatíva a Win10 hibára, hogy átállok a Chrome OS operációs rendszerre. Ezen még dolgozom, de azt hiszem, ez lesz a vége...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése